Ultimative produktbilleder: skab flotte 3D-visualiseringer af dine møbler

Når du sælger dine møbler nede i forretningen, kan du som udgangspunkt lade møblernes kvalitet tale for sig selv. Her har kunderne nemlig mulighed for at se og røre ved produktet med egne øjne og hænder, så de nemt kan vurdere produktets kvalitet.

Den mulighed har dine kunder dog ikke, når du sælger møbler fra din webshop, eller når du fremviser dine møbler i dit marketingsmateriel.

I disse situationer må du tage andre midler i brug for at vise dine kunder, at dine møbler faktisk lever op til den kvalitet, du lover.

I den forbindelse er billederne af dine produkt naturligvis helt afgørende, da billederne af eksempelvis en sofa, du sælger, fungerer som kundens førstehåndsindtryk.

Derfor skal dine produktbilleder være fuldstændig skarpe og af en høj kvalitet, så kunden kan fornemme både tekstur, farver og meget andet.

Her er traditionelle billeder ikke altid det bedste valg, da der er grænser for de kreative udtryk, du kan skabe, samt grænser for hvor meget du kan redigere i billedets udtryk og andre detaljer efterfølgende.

I stedet kan du vælge at fremvise dine produkter via de såkaldte 3D-visualiseringer, der giver dig en lang række nye muligheder, som du ikke har med traditionelle produktbilleder.

En 3D-visualisering er en virtuel verden, der bliver skabt med moderne 3D-teknologi. I midten af en 3D-visualisering er en 3D-model af dit produkt, som er yderst livagtig og virkelighedstro.

Med en 3D-model kan du fremhæve teksturer i stoffet på eksempelvis en sofa, mens du på samme tid kan ændre i en lang række andre ting som eksempelvis belysning.

Med 3D-modeller og 3D-visualiseringer åbner en ny verden af muligheder sig, da du kan skabe indhold, som du ikke kan med traditionelle produktbilleder.

Du kan nemlig sætte 3D-modellen af dit produkt ind i lige netop den 3D-visualisering, du drømmer om.

Dine møbler kan med andre ord komme til at stå i lige præcis de omgivelser, som pryder dem allerbedst, og som skaber det bedste grundlag for et godt salg.

Når du sælger møbler online, kan du med en 3D-visualisering efterligne de flotte interiørs, som pryder din fysiske butik, så din kunder kan blive inspireret på samme måde, som de gør i din butik.

Med 3D-visualiseringer har du dog også mulighed for at gå skridtet videre og eksempelvis lade dine møbler stå i helt andre rammer. Det kan eksempelvis være:

  • En stor og flot New Yorker lejlighed med et moderne interiør
  • En tagterrasse i Paris med byens tårne i baggrunden
  • En bjergside med Alpernes sneklædte topper til at omkranse dine produkter

Med 3D-visualiseringer er stort set alt muligt, og du kan derfor skabe lige nøjagtigt de udtryk, som de mener, gavner dine møbler bedst, så det sætter gang i drømmene hos de forbrugere, der ser dem.

På samme tid kommer dine møbler til at fremstå knivskarpe i 3D, da du har mulighed for at fremhæve detaljer, som det er svært at få frem på traditionelle fotos.